Wednesday, October 10, 2012

Hajatelmia liittyen muuttamiseen

Aika ärsyttävää, kun missään ei ole sellaista yleistä sekajätteelle olevaa roskista....Vein tänä aamuna Uffin laatikkoon (ne keltaiset) pinon vaatteita, ja luulin että samassa roskapisteessä olisi ollut myös yksi jättimäinen, vihreä peltinen "toosa" sekajätteelle...No ei ollut. Kaikki olivat kartongille.

Ajelin takaisin kotiin, ja viskasin kaksi jätesäkillikstä taloyhtiön roskikseen.... :( No, olen kyllä huomannut että se tyhjennetään joka maanantai, vaikkei tässä ole kuin 6 taloutta....Joten kyllä sinne aika paljon mahtuu tavaraa!

TÄMÄ ihanainen maisema on meiltä, säkeissä on mun vaatteita. Viimeistään kyllä tämän muuton aikana olen tajunnu, että mulla taitaa olla hieman ongelmia vaatteiden ostamisen kanssa....Tosin olen kunnostautunut nyt parin vuoden aikana, enkä ole juurikaan ostanut uusia. Mutta SAANUT olen.....:D Oikeasti, olen sellainen keräilijä, että jos joku sanoo, että "tarvitko, mä en enään pidä tätä", niin taatusti otan, mikäli se on yhtään minun tyyliseni vaate.


Pikkuhiljaa alkaa iskeä muuttopaniikki.
Sen tietää siitä, että esimerkiksi eilen illalla aloin jostain syystä miettimään keskitysleirejä, ja sain itseni kiinni ajattelemasta, että niillä ei ainakaan ollut paljoa tavaraa kuskattava..*voi luoja*, ja tänään pojan kanssa pikku kakkosta katsoessa aloin miettimään sarjassa olevia metsäneläimiä, että voi kun olen niille kateellinen, kun niillä ei ollut MITÄÄN tavaroita eivätkä ne tarvitse edes vaatteita....Mulla siis varmaan sekoaa kohta pää :D

Vakavasti puhuen, lihoin viimeksi 30kg muutettuani. Mä olen vaan niin paikkoihin kiintyvä ihminen, paikkoihin ja tavaroihin. Lisäksi kaikki, mikä horjuttaa mun kotirutiineja, saa mut hermostuneeksi. Mulla on kotona esimerkiksi aina samat jutu mitä teen aamulla, ja tulen tosi ärsyyntyneeksi jos joudun poikkeamaan jotenkin kaavasta.
Ja ennen aamuvuorojakin nouden yleensä 1-2h ennen lähtöä töihin, jotta ehdin rauhassa tehdä kaiken. Olen kai vähän sellainen "varmistuksenkin varmistelija".

Poikkeustilaa sitten on kylläkin luvassa pitkään, tunnustan ja ennustan että noita laatikoita ja kasseja purkaa "hetken" ja varmaan vielä toisenkin, mikäli alkaa vähän laiskottamaan.


Niin ja ne 30kg on jo laihdutettu pois, takaisin en ajatellut ottaa!

2 comments:

  1. Täytyy toivoa sulle jaksamista ton kaiken kamamäärän keskellä. Sitä kyllä aina kertyy vaikka olisi kuinka tarkkana, pikkuhiljaa ja huomaamatta. Itse olen hyvinkin samanlainen noiden aamujen suhteen, herään kanssa kaksi tuntia ennen lähtöä mutta syyt ovat hieman erilaiset; näetsen kun noissa (uudiskohteissa varsinkin) työmaissa on se kurja puoli että siellä ei yleensä ole toimivaa vessaa. Ymmärtäähän sen, yksityinen rakennuttaja ja kun savimontusta lähdetään liikkeelle niin tilanne on mikä on. Näin on siis pikku pakko saada tuo suoli tyhjäksi ennen töihin menoa, eritoten talvella. Ainahan tietysti ei näin ole mutta aikaisin heräämisestä on tullut tapa ja ehtiihän siinä lukea rauhassa päivän lehdet. Niin, ja tietysti voi koiraa viedä rauhassa pidemmänkin lenkin ilman että tarvitsee koko ajan vilkuilla kelloa. Jaksamista, äläkä nyt sentään näe unia mistään ihme asioista ;)

    ReplyDelete
  2. Kuulostaa ihanilta työolosuhteilta! Musta ei kyllä taitaisi olla noihin hommiin, vaikka kyllähän tuo hoitoalakin on joskus sellaista eritteiden kanssa pelaamista ja muutakin mukavaa...Mun lempiammatti vois olla yritysjohtaja :D Jossain isossa firmassa tietenkin. Se ainakin noin teoriassa kuulostaa kauhean kivalta hommalta...

    ReplyDelete