Sunday, December 8, 2013

Sekalaisia höpinöitä joulusta

Asiat eivät ole edelleenkään edistyneet mainittavasti, joten olen keskittynyt täysillä jouluun. Viime vuonna mulla oli jotenkin pakkopulla-olo osittain joulun suhteen...Olin vaan niin käsittämättömän väsynyt. Ja minullahan oli siinä "etätöitäkin" 3 viikkoa, enkä päässyt laittelemaan kotona joulua mieleni mukaan, vaan tuli liian kiirus. Nyt olen päässyt joulutunnelmaan jotenkin tosi hyvin...Varmaan siksi, kun poikamme alkaa olla jo siinä iässä, että puhuu paljon joulusta, ja tykkää laulaa joululauluja. Joka päivä niitä kuunnellaankin youtubesta ahkerasti :)



Aloitin jo varmaankin lokakuussa joululahjojen oston. Kahdelle pienelle kummipojalleni ja omalle pojalleni hankin lahjat ensimmäisinä.  
Omalle lapselleni olen myös ostanut kirpparilta lahjoja; Puuha Peten auton ( en muista minkä niistä!), Puuha Pete pehmolelun, Pomppivat kanit-pelin jne. 

Mielestäni kirppikseltä saa tosi hyväkuntoista tavaraa, jonka ainakin minä mielihyvin kelpuutan meille lahjana. Myös alennusmyynneistä on "bongannut" kaikenlaista pientä kivaa; muovieläimiä, ison traktorikirjan jne...Ihan uutena ja vailla alennusta olen hankkinut 3 Tammen kultaista kirjaa, joita kerään pojallemme. Niitä onkin jo varmaan 50-70kpl :) Ei ole tullut laskettua!
Myös isovanhempien lahjat on jo hankittu, ja pienet muistamiset on myös miehen veljien perheille. Koskaan mitään isoa ei kyllä muutenkaan ole harrastettu, joskus sitä on ajatellut, että olisi ihana voittaa lotossa, ja ostaa kaikille jotkut upeat ja hyödylliset lahjat! :)

Itse tein tänä vuonna miehelle joululahjalistan, jossa
luettelin muutamia (..." " ...) toivomiani asioita, josko se pukki sitten jotain niistä toisi. Osa oli erittäinkin vaatimattomia, kuten kynttilöitä ja kasvoputsari (siis kasvojenpuhdistusaine), mutta oli siellä sitten muutama isompikin toive, kuten uusi OnePiece-haalari. Viime syksynä ostin itselleni aidon OnePiecen, ja se on todella laadukas...toinenkin olisi kiva saada :)

No, katsotaan miten kiltti sitä on tullut oltua... ;)





Huolellisten suunnitelmien naisena suunnittelin jo meille joulumenun. Eilen laadin jopa kauppalistan jouluisia ruokaostoksia varten, ja itselleni listan, koska pitää leipoa mitäkin. Aion kyllä fuskata aika paljonkin; äitini ilmoitti tehneensä meille porkkana- ja perunalaatikon, ja aiomme tilata eräästä tilausravintolasta valmiina juustoiset kermaperunat, broilersalaattia ja kotikaljaa, sekä loimulohta.

Muutenb minulla sitten onkin kaikki jälkkärit tehtävänä, lisäksi aion tehdä oliivifetalihapullia :) Pöydästämme löytyy myös kinkkua sekä kalkkunaa.



Tuo ruoka on aikalailla ollut tapetilla viime aikoina mun mielessäni, koska olen ollut 3 viikkoa vähäenergisellä dieetillä (600-800kcal/vrk) . Mutta siitä sitten ehkä enemmän jossakin toisessa postauksessa :)







ps. kuvat meidän pihasta muutama päivä sitten napsittuja :)

1 comment:

  1. Hienoa lukea kerrankin blogia jossa ollaan ajoissa valmistauduttu jouluun. Viime jouluna kaikki jättivät viime tinkaan ja tuskailivat kiireidensä kanssa ja veikkaanpa että tänä vuonna sama toistuu. Sinä sen sijaan olet ollut kaukaa viisas ja suunnitellut kaiken.

    ReplyDelete